Medewerkers

Bij het Restauratiefonds werken mensen met een hart voor monumenten. Met 45 collega’s ondersteunen wij monumenteigenaren met de financiering van hun plannen met hun monument en overheden bij de uitvoering van monumentenbeleid.   

  • Voorlichting & Financiering
    Uw eerste aanspreekpunt voor alle vragen over uw monument en uw financiële mogelijkheden. Ook zorgen de medewerkers voor de goede afhandeling van uw financieringsaanvraag. 
    088 - 253 90 20 of info@restauratiefonds.nl 
  • Binnendienst
    Team Beheer verzorgt het beheer van uw lening en incasseert de verschuldigde bedragen.
    Zij zijn bereikbaar op 088 - 253 90 50.
    Team Financieren en Subsidies maakt de notariële akten op en betaalt uw declaraties uit.
    Zij zijn bereikbaar op 088 - 253 90 40.
    Beide teams zijn ook te bereiken via binnendienst@restauratiefonds.nl 
  • Strategie & Ontwikkeling
    Bent u als ambtenaar bij een gemeente of provincie betrokken bij monumentenbeleid? Dan kunt u met uw vragen bij Strategie & Ontwikkeling terecht.
    088 - 253 90 70 of info@restauratiefonds.nl
  • Marketing & Communicatie
    Heeft u vragen over publicaties van het Restauratiefonds? Of heeft u een mediaverzoek? Neemt u dan contact op met Marketing & Communicatie.
    088 - 253 90 60 of communicatie@restauratiefonds.nl 
  • Directie
    De directeur van het Restauratiefonds is Kees-Jan Dosker. U kunt hem bereiken via het directiesecretariaat: Suzan Verschuur / 088 253 90 99

Ons bestuur

Het bestuur is het hoogste besluitorgaan bij het Restauratiefonds en geeft strategische richting aan het Restauratiefonds. De bestuursleden worden benoemd na instemming van de minister van OCW.

Bestuursleden

Mw. W. (Willemijn) Maas - voorzitter
J.A. (John) Jorritsma - vicevoorzitter
M.W.J. (Rien) Hinssen - penningmeester en lid Financiële Commissie
A.M. (Ton) van der Veldt - bestuurslid, lid Financiële Commissie, toekomstig penningmeester
Mw. M.M. (Marga) Kool - bestuurslid
Drs. A.A.M. (Arno) Brok - bestuurslid
Mw. drs M.A. (Marieke) van Schijndel MBA – bestuurslid
Mw. M.J.P.G. (Mirjam)  Nouwen - bestuurslid en lid Financiële Commissie

Heeft u een vraag?

U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 08:00 en 17:30 uur. 

088 253 90 00

Bedrijfsvoering

Onze dagelijkse bedrijfsvoering (huisvesting, medewerkers, ICT en financiële kennis) is ondergebracht bij Fondsenbeheer Nederland. Fondsenbeheer Nederland zorgt dat maatschappelijke fondsen zich op professionele en bedrijfsmatige wijze kunnen inzetten voor het verbeteren van de ruimtelijke kwaliteit.

 

Corporate governance

Door verschillende controlemechanismen van de rijksoverheid blijkt dat wij tot nu toe prima functioneren. Een Financiële Commissie maakt onderdeel uit van ons controlesysteem. Ook stelden we aanvullende bestuursreglementen op om te voldoen aan alle eisen van corporate governance. Lees meer over corporate governance.

Duurzaamheid

Ons nieuwe kantoor in Amersfoort is energiezuinig en duurzaam van opzet. Dit geldt zowel voor het gebouw, een gemeentelijk monument, als voor de gebruikte materialen voor kantoormeubilair, lampen, vloerbedekking etc. Daarnaast promoten wij actief het gebruik van de fiets en het OV voor onze medewerkers en bezoekers. Zo is station Amersfoort op minder dan 10 minuten loopafstand van ons nieuwe kantoor.  

Lees meer over de duurzaamheid van ons pand op deze website van Triodos Vastgoed, de eigenaar van Utrechtseweg 12.