Wat is iDIN?

FAQ categorie
Voor klanten
FAQ onderwerp
CDD aanpak
  • iDIN staat voor identificeren en inloggen.
  • Het is een product aangeboden door banken voor een snelle, makkelijke en vooral veilige manier van digitale identificatie en verificatie.
  • Met iDIN logt u bij uw beveiligde bankomgeving in. Wanneer u bent ingelogd in uw bankomgeving worden de gegevens die wij van u hebben, vergeleken met de gegevens die de bank van u heeft. Hierbij gaat het alleen om uw volledige naam en geboortedatum. Het is voor ons bijvoorbeeld niet inzichtelijk bij welke bank u bankiert. Wij ontvangen ook geen financiële gegevens, zoals bijv. een bankrekening of saldo-overzicht. Daarnaast zijn er ook geen kosten voor u aan het verzoek verbonden. 
  • Helaas is iDIN niet mogelijk als u bankiert bij de Tridios Bank, KNAB of van Lanschot. Deze banken zijn niet bij iDIN aangesloten. Daarnaast is iDIN niet mogelijk als u alleen beschikt over een gezamenlijke rekening of alleen een zakelijke rekening.
  • Wanneer u bijvoorbeeld alleen bankiert bij de Triodos Bank, KNAB of van Lanschot of alleen beschikt over een gezamenlijke rekening of een zakelijke rekening, kunt u gebruik maken van tweede optie om u te identificeren en verifiëren. Deze optie betreft Evidos. Indien u gebruik wilt maken van een Evidos identificatie, kunt u met ons contact opnemen via de mail of telefonisch.